Dobry tekst o firmie lub produkcie musi wbijać w fotel, przyciągać uwagę. Łatwo powiedzieć, ale jak to zrobić? O najważniejszych zasadach tworzenia wartościowych tekstów rozmawiałyśmy z gośćmi, Michałem Bartoszewiczem i Rafałem Radzymińskim z magazynu Made In Warmia & Mazury, podczas naszego trzeciego spotkania Nie taki #PR czarny.

Na chodnikach plucha, wokół wiejący wiatr ze śniegiem, a w sali, w której odbywało się nasze spotkanie, gwarno, ciepło i głośno. W środowy poranek na szkoleniu ze skutecznej komunikacji dla marek była pełna sala. Nic dziwnego, ponieważ wiadomo było, że rozmowa z naszym gośćmi – założycielami magazynu Made In Warmia & Mazury – z pewnością będzie ciekawa, pełna anegdot i inspiracji. Wspólnie zastanawialiśmy się, co to znaczy dobry tekst, jakie elementy musi zawierać i jakich błędów należy unikać.

16 stycznia w Koszarach Funka Michał i Rafał podpowiadali, że warto w opisie firmy skupić się na jakimś ciekawym aspekcie jej historii, dobrze jest znaleźć punkt zaczepienia, wokół którego zbudujemy nasz tekst. Może właściciel musiał pokonać jakieś przeciwności losu, tworząc firmę? Może któryś z produktów jest wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju? Albo firma cechuje się czymś, co wyróżnia ją na tle innych? W artykułach powinniśmy unikać oklepanych wyrażeń, jak „lider w branży” czy „wysoka jakość”. Lepiej opisać usługi lub produkt tak, by same za siebie przedstawiały najwyższe standardy.

Wspólnie z naszymi gośćmi zidentyfikowaliśmy 5 najczęstszych błędów popełnianych przez marki w komunikacji, a są to:
❌ brak obiektywizmu,
❌ język folderowy,
❌ zbyt nachalna promocja,
❌ pisanie o wszystkim, czyli o niczym,
❌ nieznajomość rynku mediów.
Jeśli będziemy ich unikać, dobrze określimy cel i odbiorcę naszego tekstu, a tytuł i lead będą przyciągać wzrok, to mamy duże szanse, że dziennikarz zechce opublikować nasz tekst – za darmo. A przecież o to w skutecznej komunikacji z mediami chodzi (więcej o budowaniu relacji z dziennikarzami znajdziecie tutaj).

Bardzo dziękujemy wszystkim za przybycie na nasze spotkanie i polecamy śledzić naszego Facebooka – już wkrótce podamy szczegóły naszego kolejnego szkolenia!
Nie mogłeś być z nami? Zajrzyj do prezentacji i wciel tę wiedzę w swoje działania!

Prezentacja_Nie taki PR czarny_3

P.S. O naszych poprzednich spotkaniach poczytacie tutaj:
Nie taki #PR czarny cz. 1
Nie taki #PR czarny cz. 2

 

Porozmawiaj z nami