Bezpośrednio – zapewne nie, bo to działka HR-owca. Ale jak wskazują badania wielkość i prestiż firmy, styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność to cechy, które definiują pożądanego pracodawcę. A te obszary bez public relations – rozumianego jako budowanie pozytywnych relacji i stwarzanie warunków do rozwoju organizacji – funkcjonować nie mogą.
Od 2010 r. firma Antal prosi specjalistów i menagerów o wytypowanie najbardziej pożądanych pracodawców w 16 branżach oraz określenie warunków, które na te oceny wpływają. Tak powstaje badanie pt.: „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów*”.
W tegorocznym badaniu wysokość wynagrodzeń znalazła się na czwartej pozycji wśród silnych stron pożądanych pracodawców. Na dalszych miejscach, ale wciąż w pierwszej dziesiątce, znalazły się jeszcze m.in. stabilność zatrudnienia, benefity i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym.
Jak czytamy w badaniu: „Pracownicy są coraz bardziej świadomi zróżnicowania czynników, które są predyktorami wyższych standardów i jakości samej pracy”.
My w swojej pracy często spotykamy się z obawą nowych klientów, iż inwestowanie w wizerunek własnej marki nie zaprocentuje ani wyższą sprzedażą, ani nowymi relacjami biznesowymi, ani też powodzeniem wśród potencjalnych pracowników. A jednak z jakiegoś powodu każdy z nas lubi pracować z wiarygodnymi partnerami, świadomie też poszukuje stałego pracodawcy, który umożliwi rozwój, zadba o atmosferę w pracy i w terminie zapłaci wypłatę.
Dystrybucja dobrej wiadomości
Stworzenie komfortowych warunków do pracy i rozwoju całego zespołu to duże wyzwanie, ale to dopiero połowa sukcesu. Bo jak sprawić, by dowiedział się o nich świat?
To samo badanie firmy Antal pokazuje, że rośnie rola mediów tradycyjnych i nowoczesnych w budowaniu wizerunku godnego zaufania pracodawcy. Powinien być to sygnał dla pracodawców, jak ważną rolę w rozwoju ich firmy odgrywa komunikacja i dobór odpowiednich kanałów dotarcia do grupy odbiorców.
Przepytani w badaniu managerowie wskazali, że najważniejszymi źródłami wiedzy o firmie są:
- Publikacje o firmie w mediach: 42 proc.
- Opinie o firmie w internecie: 41 proc.
- Znajomi pracujący w tej firmie: 35 proc.
Odpowiednio przeprowadzona komunikacja umożliwia więc nie tylko przekazanie informacji o firmie, ale także budowanie silnej marki i wyróżnienie na tle konkurencji, ale pozwala także „zbudować unikalne wartości przemawiające do wybranych specjalistów i menedżerów”.
Zobacz nasze efekty pracy z mediami: Efekty medialne Fundacji Świętego Mikołaja , To już rok działań dla OCTIM!
*Więcej o badaniu oraz pełen raport do pobrania TUTAJ