Zgłasza się do nas firma. Znany lokalny producent z branży FMCG. Lada chwila do sprzedaży trafi ich nowy produkt. Potrzebne wsparcie PR. Trzeba działać szybko.

Zawsze powtarzamy, że PR to element strategii całej firmy. To nie jednorazowa akcja promocyjna, a przemyślana i systematycznie realizowana strategia komunikacji. W tym wypadku konieczne było odwrócenie kolejności, ale jak pokazały wyniki pierwszych działań, bardzo potrzebna lekcja, która zaowocowała dalszą współpracą. Wróćmy jednak do początku.

Relacje z mediami

Na dniach nowy produkt pojawi się na sklepowych półkach. Firma nawiązała również współpracę z dużą siecią marketów, dzięki którym nowość pozna za chwilę cała Polska. Przygotowujemy informację prasową w dwóch wersjach – jedną dla mediów branżowych o nowości w ofercie producenta, drugą dla poradników i branży kobiecej z dołączonymi przepisami. Dodajemy zdjęcia i wysyłamy.

W krótkim czasie w mediach branżowych pojawią się pierwsze przedruki. Największe tytuły zaoferowały wywiady na temat rynku i kierunku rozwoju firmy. Na sukces złożyło się  kilka czynników: dobry produkt, który rzeczywiście wpisuje się popularny trend, rozpoznawalna lokalna marka, która dotychczas nie prowadziła żadnych działań z mediami. Ciekawy news, gotowy materiał i inicjatywa współpracy dały efekty.

Firma szybko przekonała się, że newsy z branżowych mediów czytane są przez potencjalnych partnerów i kupców. W ciągu kilku dni ofertę współpracy złożyło producentowi kilka renomowanych restauracji, a kolejne duże sieci sprzedaży kontaktowały się, aby zaprosić do rozmowy o ewentualnym pojawieniu się produktu w ich sklepach.

Premiera w mediach społecznościowych

Dotychczas firma nie prowadziła żadnych działań w mediach społecznościowych. Nowy produkt okazał się dobrym pretekstem, aby zadebiutować na Facebooku i Instagramie. Pozytywne reakcje i komentarze odbiorców utwierdziły tylko firmę w przekonaniu, że był to niezbędny krok. Media społecznościowe pozwoliły w niedługim czasie odkryć „nową twarz” firmy. Nowoczesna komunikacja, apetyczne grafiki zaczęły docierać do klientów, pracowników, odbiorców i partnerów firmy. W zaledwie kilka tygodni i przy niewielkim budżecie reklamowym udało się pozyskać kilkaset fanów, którzy na bieżąco śledzą co słychać w firmie.

Ciąg dalszy nastąpi(ł)

Sukces pierwszego wspólnego projektu PR-owego zdecydował o kontynuacji współpracy. Kolejne spotkania pokazały, że w firmie brakuje usystematyzowanego i spójnego wizerunku. Nowy produkt, który tak dobrze sprzedał się w mediach okazał się początkiem nowego kierunku rozwoju firmy. Diagnoza? Potrzebna nowa strategia komunikacji, hasło przewodnie marki i odświeżenie wizerunku. W dotychczasowych działaniach brakowało wspólnego punktu zaczepienia, wyróżnika, który identyfikowałby najważniejsze cechy marki.

Efekt uboczny

Po trzech miesiącach współpracy możemy mówić o prawdziwym przełomie. Powstaje nowa strona www, oferta rozszerza się o nowe produkty, a firma podejmuje działania promocyjne, dzięki którym nie tylko staje bardziej widoczna, a zyskuje wizerunek eksperta.

Co jeszcze zyskał klient?

Powie to pewnie każdy kto rozpoczyna działania PR i nawiązuje relacje z mediami. Efektem ubocznym jest znaczący wzrost liczby ofert reklamowych od wydawców. Na szczęście da się z tym żyć.

Chcesz powtórzyć ten sukces? Skontaktuj się z nami: k.kazula@wordsmith.pl, tel. 691-478-333

Porozmawiaj z nami