Przeciętny Polak spędza w Internecie 5 godzin i 55 minut dziennie. W sieci jest ponad 78 proc Polaków, czyli ponad 29 mln osób (wg. Globalwebindex, 02/03 2017, Digital in 2018). Szkoda byłoby nie skorzystać z możliwości dotarcia do nich, prawda? To chyba najlepsza odpowiedź na pytanie, dlaczego warto mieć stronę internetową. A ponieważ to często pierwsze zadanie, jakie stawiają przed nami nowi klienci, opowiemy Wam o tym, jak to zrobić, aby się nie zniechęcić.

#1 Plan to podstawa
Idziesz na zakupy? Wcześniej spisujesz listę rzeczy do zrobienia. Planujesz wymarzone wakacje? Czytasz o miejscach, które warto odwiedzić, planujesz kolejność, bookujesz noclegi. Takie mamy czasy, że każde działanie, którego się podejmujemy, staje się trochę projektem do zrealizowania. A budowa strony internetowej powinna być projektem na pewno. Co to oznacza? Na początku określamy, co chcemy na stronie pokazać – jest to kwestia dość indywidualna i zależy od specyfiki firmy. Bo choć są pewne standardy, do których musimy się dostosować, to jednak powiedzenie Jacka Trouta „Wyróżnij się albo zgiń” wciąż ma tu zastosowanie. Czy więc będzie to pełna lista produktów, czy tylko opis działalności? Bogata wieloletnia historia podkreślająca przywiązanie do tradycji, a może inspirujący tekst o trochę przewrotnym charakterze…?

Bez względu na co się zdecydujesz, potrzebujesz mapy strony i określenia wytycznych, co do jej layoutu. Mapa strony to nic innego jak lista podstron, taka prosta nawigacja po Twojej przyszłej witrynie. Warto ją rozbudować o informacje o wewnętrznym linkowaniu (czyli potrzebie odnośników między podstronami) lub dodać Call to Action – bo nasz przyszły gość, jak każdy, potrzebuje czasem zachęty do wykonania określonego działania. Drugą kwestią, którą warto przemyśleć przed podjęciem prac, jest layout strony – najłatwiej zrobić to wybierając strony, które trafiają w nasz gust. Nie chodzi tu o kopiowanie projektu innej strony WWW, a jedynie zobrazowanie własnych oczekiwań. Praktykę taką stosujemy na wielu polach życia każdego dnia, np. zawsze idąc do fryzjera z synem pokazuję zdjęcie obecnie „najulubieńszego” piłkarza, aby zobrazować, o jakiej fryzurze mój syn w danej chwili marzy. Dzięki temu fryzjer poznaje moje oczekiwania, a co z tego wyczaruje – to zależy od rodzaju włosów mojego syna, ale równieć wizji artystycznej i możliwości fryzjera. Tak też jest z projektem strony. Doprecyzowanie potrzeb skraca etap prac projektowych.

Mając tyle informacji, wkraczamy do pracy.

  • Spisujemy mapę strony, rozbudowując ją o najważniejsze informacje o firmie, produktach i wszystkim innym, co ustaliliśmy, że powinno się tam znaleźć
  • Dodajemy informację o przejściach między podstronami i przekierowaniach do innych stron, zdjęciach niezbędnych do zastosowania, logotypach partnerów czy klientów itp.
  • Mając na uwadze dalszą pracę internauty na naszej przyszłej stronie, wzbogacamy ją o Call to Action, aby trochę podpowiedzieć mu, jak ma się po niej poruszać lub co powinien zrobić
  • Rekomendujemy kolorystykę, zdjęcia wizerunkowe do zastosowania i wszystko inne, co pomoże pokazać Twoją firmę w najlepszym świetle
Zobacz kilka naszych realizacji 🙂
Strona firmowa ZM Warmia Sklep internetowy Her Place Strona marki Eva Zdrój Strona firmowa Instytutu Makijażu Permanentnego

 

#2 Bo król jest wciąż tylko jeden
Nie ma znaczenia, czy nam się to podoba, czy nie. Google rządzi. Dlatego dobre teksty na stronę to podstawa. Choćbyś stosował szereg zabiegów pozycjonujących stronę internetową, jeśli nie masz wartościowych, unikalnych tekstów, Google nie oszukasz.


Dlatego warto przygotowanie tekstów powierzyć copywriterom. Dobrze napisane teksty nie tylko zaprezentują twoje usługi w atrakcyjny i czytelny sposób, lecz także zostaną też pozytywnie zaindeksowane przez Google, dzięki czemu twoja strona w przyszłości będzie się organicznie (naturalnie, bez dodatkowych opłat) wysoko pozycjonować w wyszukiwarce. A to skutkuje lepszym dotarciem do potencjalnych klientów 🙂

W naszej praktyce często pracujemy nad stronami dla firm, które nie dysponują żadnymi spisanymi informacjami na swój temat. Tworzymy więc tę historię od początku – portfolio, historia firmy, jej wartości, współpraca z partnerami, a nawet działania wewnętrzne skierowane do pracowników. To wszystko ubieramy w słowa, by później wdrożyć w projekt.

Twoja praca na tym etapie jest niezastąpiona. Potrzebujemy porządnej dawki wiedzy o firmie, a tylko Ty jesteś w stanie nam to przekazać. Ostatnim punktem tego etapu prac jest akceptacja przygotowanych przez nas tekstów. Tak, teraz. Jeśli naniesiesz uwagi już na tym etapie, kolejne etapy prac będą dla Ciebie jak przysłowiowe wakacje pod palmą. Uwierz nam – jeśli grafik i programista pracują na ostatecznych tekstach, przygotują projekt sprawnie i bez ciągnących się żmudnie poprawek.

#3 Dokładny brief to dobry projekt
Opracowaną wcześniej mapę strony uzupełniamy więc o teksty i ślemy do grafika. Na podstawie takiego planu przygotuje on projekty strony głównej i podstron. Plusem takiego rozwiązania jest też to, że już na tym etapie możesz zobaczyć, jak będzie wyglądać Twoja strona. Bo choć prywatnie lubimy niespodzianki, to w projektach dla naszych klientów wolimy mieć pewność, że dobrze się zrozumieliśmy. Po otrzymaniu projektów, czekamy na Twoje uwagi i refleksje. To dobry moment, by wszystko doprecyzować.

#4 Kropka nad i
Mamy to. Programista wdrożył opracowany projekt, więc wkrótce będziesz mógł już cieszyć się finalnym efektem. Jeszcze tylko ostatnie przeklikanie, ostatnie drobne poprawki i … można publikować.

Jak już robić to dobrze. O czym więc warto pamiętać:

Responsywność – wymóg absolutnie konieczny skoro mówi się, że nawet 60 procent ruchu na stronach stanowią urządzenia mobilne 
Unikalne teksty
 – wyjątkowo w tym przypadku ilość także ma znaczenie. I choć użytkownik woli prosty przekaz za pomocą obrazków lub wideo, to Google preferuje strony z większą ilością tekstów
Jedyna w swoim rodzaju –warto postawić na projekt strony przygotowany specjalnie dla nas. Spójny z naszą identyfikacją wizualną. Z wykorzystaniem naszych zdjęć, a nie tylko tych stockowych. Takie detale mają tu znaczenie, bo budują tożsamość firmy.
Ważne – nawet jeśli lubisz minimalizm, to ze względu na preferencje Google strona główna powinna zawierać tekst nie krótszy niż 1000 znaków, linki do najważniejszych produktów oraz szyki kontakt w stopce – górnej lub dolnej

 

Porozmawiaj z nami