Głównym ambasadorem agencji PR jest czas, a w zasadzie jego brak. To główny powód, jaki podają firmy zgłaszające się po wsparcie przy budowaniu wizerunku. Jakie inne problemy pomaga rozwiązać zewnętrzna firma consultingowa?

Już 15:30, a przecież od rana miałeś zająć się napisaniem newsa na stronę o nowych funkcjonalnościach twoich maszyn. Znów przepisałeś w kalendarzu tekst na bloga z poniedziałku, na wtorek – no dobra na środę – bo szef zlecił pilne zadanie na wczoraj. W dziale marketingu szał – nowa kolekcja, zmiana etykiet, wymiana cennika, uzupełnienie zakładki na stronie www i mailing do partnerów. Naprawdę chciałeś przygotować na ten temat informację dla mediów branżowych i ustawić kampanię na Facebooku, bo przecież wiesz jakie to ważne, ale znów zadzwonił telefon itd.

Czas to pieniądz

Jeśli ty też tak masz, to znak, że czas oddać swój wizerunek w dobre ręce agencji PR. Nie znaczy to, że tam się nudzą (o nie, nie), ale ich praca polega na bieżącym wspieraniu Twojej firmy w działaniach promocyjnych. Jako, że jest to zewnętrzna firma, twój podwykonawca, to jest duża szansa, że agencji będzie zależało na utrzymaniu dobrego klienta, więc będzie się starać, aby osiągnąć dla Ciebie jak najlepsze wyniki. Ty dzielisz się wiedzą i swoimi potrzebami, a agencja PR tak zarządza informacjami i dobiera kanały komunikacji, aby dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych.

Jeśli budujesz linie energetyczne, produkujesz podłogi, czy zarabiasz na podnajmie nieruchomości nie musisz znać się na „pijarze”. Wiesz, że twoja firma musi się wypromować, bo konkurencja nie śpi. Wprowadzasz na rynek nowe usługi, więc fajnie, gdyby klienci się o tym dowiedzieli. Ale skąd masz wiedzieć czy najlepiej dotrzeć z newsem poprzez kreatywną wysyłkę do mediów, kampanię na Facebooku, video na YT czy e-mailing? Tak jak ty znasz się na swoim biznesie, tak agencja PR zna się na narzędziach, a przede wszystkim na ich skutecznym wykorzystaniu dla twojej działalności.

Zatrudniając doradców od wizerunku możesz oczekiwać, że po przeprowadzeniu odpowiedniej analizy, specjaliści zaproponują Ci takie działania, dzięki którym osiągniesz swój cel. No właśnie! Jasne określenie celu, który można zmierzyć jest kluczowe, do oceny efektywności kampanii (więcej o mierzeniu efektów tutaj). Niezależnie czy mierzyć będziesz ilość wejść na stronę, liczbę pozyskanych leadów, przejścia z twoich social mediów do sklepu internetowego, zawsze musisz mieć cel.

Inwestycja w dobry wizerunek

Działania PR mają wspierać sprzedaż. Dlatego public relations musi silnie współpracować z działem handlu i marketingu, bo tylko wtedy będzie to przynosić efekty biznesowe. PR jest ważnym elementem strategii, dlatego potraktuj to jak inwestycję, a jako koszt jedynie w księgach rachunkowych. To także ważny argument. Sposób rozliczeń z agencją PR jest bardziej atrakcyjny niż zatrudnienie kolejnego pracownika na etat. I wbrew pozorom  na usługi PR nie trzeba wydawać miliona monet. Po drugie, w ramach obsługi pracuje dla Ciebie z ramienia agencji zwykle więcej niż jeden specjalista (w zależności od zakresu współpracy). Po trzecie, jak w każdej relacji biznesowej, współpraca musi być efektywna zgodnie z brutalną zasadą rynku płacę – wymagam.

Cała prawda o PRze – kiedy, dla kogo i za ile?

Firmy miewają wątpliwości, czy zatrudnienie agencji PR to dobry pomysł. Przecież nie znają się na mojej branży, więc jak mają przygotować tekst na bloga? Oczywiście potrzeba czasu, aby doradcy wdrożyli się i poznali specyfikę środowiska, w którym działa nowy klient. Trzeba poznać produkty, znać ich właściwości i konkurencję. Tak samo musi się wdrożyć prawnik, webmaster czy nowy pracownik marketingu.

Najważniejszą bronią PR-owca jest znajomość narzędzi, dzięki którym może tę wiedzę wykorzystać do promocji twojej firmy. To lata doświadczenia. Z doświadczenia też wiemy, że we współpracy z klientem agencja jest w stanie przygotować fachowy tekst na temat farm wiatrowych, impregnacji drewna, zdrowego odżywania czy podatku od sprzedaży mieszkań. Najważniejsze jest jednak to, że agencja realizuje zadania, na które najczęściej nikt w twojej firmie nie ma czasu. Wdraża pomysły i systematycznie wprowadzi działania, które w innym wypadku najczęściej kończą się w sferze planów.

Ps. A jak u Ciebie z czasem?

Porozmawiaj z nami