Z budowaniem marki jest jak z każdym związkiem. Najpierw przychodzi zauroczenie, są motyle w brzuchu, ale aby płomienna miłość trwała przez cały czas związku, należy o niego dbać i go pielęgnować. Tylko w ten sposób można zbudować relację. Na dobre i na złe.

I że nie opuszczę Cię aż do śmierci – to wyznanie chciałby usłyszeć od klienta każdy marketer i szef firmy. Czy takie love story to tylko w bajkach? Otóż nie, ale na takie wyznanie marka musi sobie zasłużyć. Co więc zrobić, aby twoi klienci trafieni strzałą amora pozostali wierni twojej marce i żyli razem długo i szczęśliwie?

Miłość od szóstego wejrzenia

W budowaniu marki jest coś magicznego. W gruncie rzeczy chodzi o to, aby klienta oczarować. Jak wynika z danych, klient musi zobaczyć komunikat od czterech do sześciu razy, aby ci zaufać na tyle, żeby sięgnąć po Twój produkt. Zanim twój produkt czy usługa zawróci w głowie klientowi, musisz mu najpierw uświadomić, że istniejesz. Dlatego tak ważne – zwłaszcza na początku – jest, aby pokazywać nazwę firmy. Musisz dać czas, aby klient mógł Cię lepiej poznać.

Czy my się znamy?

Nie lubimy kupować rzeczy od nieznajomych. Znacznie chętniej wybieramy marki, które znamy i lubimy. Dokładnie tak samo jak w biznesie. Za każdym produktem czy usługa stoi człowiek i jego emocje. Dlatego, kolejnym krokiem jest wyjaśnienie na czym polega wyjątkowość twojej marki i wzbudzenie sympatii. Dlaczego klient miałby wybrać właśnie Ciebie? Musisz uświadomić klientowi, że najlepiej rozumiesz jego potrzeby i masz najlepsze rozwiązanie. Bielsze nie będzie, a twój kot wybierałby…😊 nie musisz więc dalej szukać. Nie wdawaj się w szczegóły, na to przyjdzie jeszcze czas.

Jeden na milion

Po udanej pierwszej randce czas lepiej się poznać. Pamiętaj jednak, że podobnie jak w bajce zawsze pojawia się zła królowa, która zrobi wszystko, aby Cię pokonać. Dlatego musisz uzbroić się w konkretne argumenty, które pokażą, że twoja marka jest wyjątkowa. Nie unikniesz porównań z konkurencją, więc przygotuj się. Zrób krótki tekst. Przejrzyj reklamy umieszczone w magazynach albo przysłuchaj się hasłom w bloku reklamowym w TV. Wiesz już który lek działa dwa razy szybciej, jaki proszek jest nr 1 w Europie i jaki smak wybrało 56% elfów? Nie musisz mówić z kim się porównujesz, ani zdradzać technologii. Wartościowanie sugeruje kto jest lepszy i pomaga w dokonaniu wyboru.

K + M = WNM

Klient już zna twoją markę. Rozpoznaje ją i lubi. Jest gotowy, aby wybrać ją spośród innych. Teraz musisz zadbać o to, aby ta relacja pozostała na dłużej. Musisz zachęcać i kusić, aby marka cały czas wydawała się klientowi atrakcyjna. Właśnie temu służą promocje czasowe, serie limitowane i informacje w sklepach internetowych o tym ile osób już kupiło ten produkt, a że w magazynie pozostały ostatnie sztuki, to lepiej się pospieszyć zanim kupią to inni. Nie pozwól klientowi wdać się w romans z konkurencją. Niech twoja marka będzie dla niego dobra. Najlepsza.

A jaka jest historia twojej marki? Jeśli chcesz, pomożemy Ci ją opowiedzieć.

Porozmawiaj z nami