700 razy Kino na Granicy – taki wynik wyświetlił mi się w Brand24 sprawdzając ile mamy publikacji o festiwalu w mediach. Najwięcej, bo aż 315 wzmianek to zasługa Facebooka, a dokładnie redakcji, gości i przyjaciół cieszyńskiego przeglądu filmowego, którzy postanowili świętować wspólne z nami, a było co! 20 lat festiwalu, 7 dni, 190 filmów, 50 spotkań z twórcami, a wśród nich te, które z pewnością przejdą do historii kina.

Jak to się stało?

Kiedy należy zacząć działania promocyjne wydarzenia kulturalnego, które odbywa się w majówkę? Odpowiedź! Na taki  tydzień pracuje się cały rok. Gdy na przełomie roku publikujemy grafikę i pierwszą zajawkę nadchodzącej edycji, dla ekipy Kina na Granicy wybija godzina zero. W tym momencie startuje kula śnieżna, która toczy się (a raczej pędzi) aż do majówki. Z perspektywy odbiorców mamy 5 miesięcy, aby dopiąć wszystkie szczegóły odkrywając kolejne karty. Pierwsze zapowiedzi cykli tematycznych, goście, tytuły filmów, premiery i wydarzenia towarzyszące. Tych kart w tym roku było wyjątkowo dużo. Z okazji jubileuszu do Cieszyna zjechała rekordowa liczba gości, a wśród nich takie nazwiska jak: Agnieszka Holland, Maja Komorowska, Artur Żmijewski, Danuta Stenka, Krzysztof Zanussi, Bartłomiej Topa, Gabriela Muskała, Maria Sadowska i wielu, wielu innych.

Z okazji dwudziestolecia przeglądu w cieszyńskim Parku Pokoju odsłonięto mural przedstawiający wybranych twórców związanych z festiwalem, a wśród nich: Kingę Dębską, Mariana Dziędziela, Petra Zelenkę, Martina Šulíka czy Agnieszkę Holland.

Ale czym byłby festiwal bez mediów (zwłaszcza z perspektywy PRowca). W festiwalu udział wzięło 97 akredytowanych dziennikarzy z takich redakcji jak TVP, Rzeczpospolita, PAP, Polskie Radio, Gazeta Wyborcza, KINO, Dziennik Zachodni czy Przegląd.

Zobacz efekty medialne poprzedniej edycji Kina na Granicy

Obecność mediów, regularna wysyłka informacji prasowych przyniosła zamierzony efekt. O Kinie na Granicy można było dowiedzieć się z największych redakcji,takich jak: Twój Styl, Newsweek, Radio Zet, Teleexpress, Panorama, Interia, Onet, Trójka Polskie Radio czy Legalna Kultura.

Duma jest tym większa, gdy po zakończonym festiwalu dostaje się od dziennikarzy takie wiadomości: „Jeszcze raz dzięki za pomoc przy redakcyjnym ogarnianiu KnG i współtworzenie tak świetnej imprezy!”, a dyrektor programowy pisze Ci, że: „jesteś absolutnie wspaniała. Twój profesjonalizm, takt, kultura osobista i spokój sprawiają, że chce się robić ten festiwal. Nie wyobrażam sobie lepszego dyrektora PR od Ciebie!”

Scena finałowa

Trudno wyrazić festiwalowe emocje liczbami, ale takie wyniki budzą ogromną radość: 4690 uczestników, 97 dziennikarzy, 700 publikacji w internecie, 53 w prasie, radiu, tv i AVE na poziomie 1 549 248 zł.

Do zobaczenia za rok w Cieszynie!

Ps. A dla tych co nie byli, żeby żałowali jeszcze bardziej, relacja z 20. edycji Przeglądu Filmowego Kino na Granicy.

Ahoj!

Porozmawiaj z nami