
Kino na Granicy ponad tysiąc razy w mediach
Tegoroczne Kino na Granicy było rekordowe pod każdym względem – 20 tys. widzów, 120 filmów, ponad 70 osobowości kina, a wśród nich Agnieszka Holland, Allan Starski, Andrzej Chyra oraz Karolina Gruszka i Arkadiusz Jakubik, ale co dla nas szczególnie ważne, także pod względem efektów medialnych.

Karolina Gruszka, fot. kinonagranicy.pl
Kino na Granicy w roli głównej
Tylko przez dwa miesiące o Kinie na Granicy ukazały się 1033 publikacje w prasie, radiu, telewizji, na portalach i w mediach społecznościowych. To o 371 publikacji więcej niż jeszcze rok wcześniej i to jakich! Kino na Granicy gościło m.in. w Teleexpressie i TVP Katowice, na antenie RMF FM, Trójki czy TOK FM, o festiwalu pisał Twój Styl i wielokrotnie Gazeta Wyborcza, a w sieci pojawiał się regularnie na stronach Onetu, Interii, Wirtualnej Polski czy Filmwebu.
Jak budować relacje z mediami – DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Andrzej Chyra, fot. kinonagranicy.pl
Facebook na pierwszym planie
Pod względem popularności w mediach, Kino na Granicy królowało jednak na portalach społecznościowych, z Facebookiem na czele. Jak wynika z monitoringu przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów, na FB od połowy marca do maja o Kinie na Granicy mowa była aż 599 razy!
Z raportu medialnego Wordsmith PR dla Kina na Granicy wynika, że:
– od marca do maja ukazały się 1033 publikacje w mediach
– ekwiwalent reklamowy (AVE) wyniósł 1 287 278 zł, to o 274 tys. zł więcej niż rok temu
– najwyższą wartość uzyskały publikacje w Twoim Stylu, film.onet.pl i radiowa Trójka
– najpopularniejszy post na fan page`u KnG z Agnieszką Holland dotarł do 21 290 odbiorców i wywołał 493 reakcje
Do zadań agencji, oprócz pełnej obsługi medialnej festiwalu, należało również pozyskanie patronów medialnych (m.in. Onet, Gazeta Wyborcza, Filmweb, KINO), zaplanowanie i realizacja kampanii reklamowej oraz prowadzenie festiwalowego biura prasowego, w tym aranżacje wywiadów z organizatorami i twórcami obecnymi w Cieszynie – Agnieszką Holland, Karoliną Gruszką czy Urszulą Grabowską.

Allan i Wiesława Starscy, fot. kinonagranicy.pl
Agencja koordynowała także przebieg kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google (Adwords) komunikację i reklamę na Facebooku.
Agencja Wordsmith PR współpracuje z Przeglądem Filmowym Kino na Granicy od 2016 roku. Agencja posiada bogate doświadczenie w obsłudze wydarzeń specjalnych.
Zobacz także inne eventy zrealizowane przez agencję: