Za nami następny już rok wspólnej pracy z firmą Jawor-Parkiet. To czas wielu wyzwań, ale też dużych sukcesów. Spróbujmy przykładzie tej marki wspólnie zastanowić się, co Wasza firma może osiągnąć przez 365 dni.

Zastanawialiście się kiedyś, co możecie zrobić w ciągu 365 dni? Strzelamy w ciemno, że tak. Każdy z nas przecież w pierwszych miesiącach roku opracowuje plan działań na najbliższych 12 miesięcy. To teraz wyobraźcie sobie, że rok 2018 będzie dla Was czasem dużego sukcesu. Wielu z Was pewnie chętnie zapytałoby nas teraz: no fajnie, ale jak to zrobić? Odpowiedź jest prosta – wdrożyć spójną strategię komunikacji. Przeczytajcie, jaki to może mieć wpływ na wizerunek Waszej marki, a co za tym idzie rozwój Waszego biznesu.

Zacznijmy od początku…

Jawor-Parkiet, polski producent podłóg drewnianych, na rynku istnieje już od ponad 25 lat, a w portfolio Wordsmith PR – od pięciu. Zakres naszej współpracy przez ten czas był niezmienny – pełna obsługa PR. Każdego dnia nad tym projektem czuwają dwie osoby z naszej ekipy – Karolina Sieniawska, PR Manager, i Katarzyna Witkowska, specjalistka ds. PR. Strategia, którą przyjęłyśmy, była oczywiście sukcesywnie uzupełniana i modyfikowana. Stale śledzimy aktualne trendy, analizujemy rynek, monitorujemy działania konkurencji – wszystko po to, by zaoferować klientowi realne cele, które mogą zostać osiągnięte w założonym budżecie. A teraz przejdźmy do konkretów. Sprawdźcie, jakie efekty przyniosła opracowana przez nas strategia na 2017 rok.

Budujmy wiarygodność marki

No dobrze, ale czy wasza marka nie jest wiarygodna? Istniejecie na rynku od X lat, macie grono zaufanych klientów, to nie jest „wiarygodność”? Jest, oczywiście. Ale spróbujcie spojrzeć na siebie oczami odbiorcy, który wcześniej nie miał z wami styczności. Wasze zapewnienia o jakości i wiarygodności są ważne, ale zwłaszcza w przypadku produktów premium czasami to za mało. Najnowsze badania pokazują, że wiarygodność marki jest na drugim miejscu w zestawieniu czynników, które mają wpływ na nasze decyzje zakupowe (pierwsza jest, rzecz jasna, cena). Ważne są tutaj nie tylko opinie innych użytkowników, lecz także wyróżnienia przyznawane przez jury zewnętrzne.

W 2017 roku Jawor-Parkiet z naszą pomocą otrzymał aż 4 ważne wyróżnienia w branży wnętrzarskiej. Na początku roku firma zdobyła Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA oraz wyróżnienie Acanthus Aureus. Ostatnie miesiące przyniosły z kolei marce statuetkę Dobry Design 2018 oraz certyfikat jakości i niezawodności Home Zone. Jak myślicie, którą podłogę kupilibyście chętniej – tę, która otrzymała wyróżnienie od jury złożonego z architektów i ekspertów w branży czy tę, o której jedynie producent twierdzi, że jest niezawodna?

Pokażmy się!

Targi branżowe to ważny punkt w kalendarzu imprez, które powinno się wziąć pod uwagę, organizując prace na przyszły rok. Możliwość osobistego kontaktu z doradcą oraz szansa zobaczenia produktów na żywo są ważnym uzupełnieniem naszej codziennej komunikacji. Jednak samo zgłoszenie nie wystarczy. Aby nasza targowa ekspozycja zwróciła na siebie uwagę, a co za tym idzie dała nam szansę rozmowy z przyszłymi partnerami biznesowymi czy klientami, musi się wyróżniać. W tym także pomagają agencje PR. Jawor-Parkiet w minionym roku wziął udział w kilkunastu imprezach targowych. Przygotowania do najważniejszych z nich odbywały się z naszym wsparciem – czasami wystarczyła tylko redakcja tekstów do gazetek targowych, czasami jednak targi były na tyle duże i ważne, że wspierałyśmy markę także na miejscu.

Mówmy o tym, że jesteśmy!

Zbudowanie długotrwałych relacji z mediami jest czymś, o czym tak naprawdę powinna marzyć każda firma. Ale po co, przecież publikacje można kupić i problem z głowy – powie pewnie teraz część z Was. Spróbujcie więc po raz kolejny spojrzeć na to oczami odbiorcy. Gdy przeglądamy magazyny, od razu widzimy, które publikacje są „prawdziwe”, a które stanowią jedynie wykupioną powierzchnię reklamą, prawda? Właśnie te „prawdziwe” publikacje możemy osiągnąć tylko wtedy, gdy będziemy na bieżąco współpracować z poszczególnymi redakcjami – wysyłać informacje prasowe, kontaktować się telefonicznie, poznawać cykl pracy i tematy podejmowane w magazynie. W minionych 12 miesiącach wzmianki o Jawor-Parkiet pojawiły się aż 41 razy w prasie drukowanej i ponad 150 razy w Internecie. Robi wrażenie, prawda? To lepiej usiądźcie, zanim przeczytacie, że za żadną z nich marka nie zapłaciła ani złotówki. A były to tytuły nie byle jakie – „Czas na Wnętrze”, „Cztery Kąty”, „M jak Mieszkanie”, „Ładny Dom”, „Murator” i wiele, wiele innych…

Budujmy relacje

Jeśli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. Jeszcze kilka lat temu wszyscy powtarzaliśmy tę frazę, chichocząc pod nosem. Jednak dynamiczny rozwój platform, takich jak Facebook, Instagram, Snapchat, pokazuje, że dziś są to nie tylko świetne narzędzia do komunikacji, lecz także wielkie (a może nawet kolosalne) możliwości dla biznesu. Bo kto choć raz nie sprawdził, jakie opinie na Facebooku ma firma, od której chcemy kupić buty, meble czy dodatki, niech pierwszy rzuci kamieniem. Postępująca cyfryzacja, wszechobecne i coraz nowocześniejsze telefony, rosnąca w siłę branża e-commerce – to wszystko sprawia, że dzisiaj social media to must have dla większości firm. Myślisz, że to nie dla Was? To po raz kolejny wciel się w rolę swojego potencjalnego klienta. Załóżmy, że chcesz kupić ciekawie zaprojektowany i dobrej jakości komplet sztućców. Od jakiegoś czasu interesujesz się tym tematem, być może wspomniałeś kilku znajomym na Messengerze, że planujesz taki zakup, więc podczas jednej z wizyt na Facebooku wyświetliła Ci się reklama firmy A. Wchodzisz na ich profil i co widzisz? Regularnie publikowane posty, z ciekawymi zdjęciami, pod którymi toczą się ożywione dyskusje fanów. Być może sam bierzesz udział w jakichś, bo przecież zalajkowałeś kilka wpisów i teraz nowo publikowane wyświetlają się na Twojej tablicy. Jak myślisz, jaka jest szansa, że decydując się na rzeczywisty zakup sztućców, zwrócisz uwagę na firmę B, która nie prowadzi komunikacji w social mediach, ale przecież też ma świetnej jakości produkty? Obawiamy się, że niewielka.

W XXI wieku kupujemy przy pomocy oczu i emocji. Jeśli marka dobrze się nam kojarzy, a dodatkowo wrzuca do Sieci superzdjęcia, bardzo szybko zdobywa naszą sympatię i zwyczajnie zaczynamy ją zapamiętywać. Jest to szczególnie ważne w branży wnętrzarskiej, dlatego w 2017 roku Jawor-Parkiet działał aż w 5 platformach – Facebooku, Instagramie, Youtubie, Pintereście i w Google+. Na Facebooku obecnie markę obserwuje ponad 16 tys. użytkowników, którzy regularnie reagują na jej posty – komentują, lajkują i dzielą się nimi ze swoimi znajomymi. Tylko spójrzcie – http://www.facebook.com/JaworParkiet

Zadbajmy o własne podwórko

Załóżmy, że wprowadziliście w życie wszystkie powyższe działania – zdobywacie nagrody, jeździcie na targi, prowadzicie regularną wysyłkę materiałów do mediów. Teraz przyszedł więc czas, aby zadać sobie pytanie: co o marce wiedzą Wasi pracownicy? Osiągnęliście sukces? Poinformujcie ich o tym. Macie ciekawą publikację? Dajcie im ją przeczytać. Byliście na targach? Pokażcie im zdjęcia. Wszystko po to, aby utożsamiali się z tym, co robicie, i aby wiedzieli, że to też dzięki ich codziennej pracy ten sukces był możliwy. W Jawor-Parkiet w ubiegłym roku wprowadziłyśmy kwartalny biuletyn pracowniczy. To świetne rozwiązanie dla tych firm, które nie mają możliwości regularnych spotkań zespołu. Na łamach tej gazetki można ponadto informować pracowników nie tylko o sukcesach firmy, lecz także o sprawach wewnętrznych – zmienionej organizacji pracy czy kwestiach kadrowych.

Tylko kto na to wszystko znajdzie czas… – westchnie po lekturze tego tekstu każdy przedsiębiorca (każdy, zaręczamy). Aby te działania były efektywne, powinny być zarówno odpowiednio rozplanowane, jak i sukcesywnie realizowane przez cały zespół. Bez współpracy nie ma mowy o długofalowym sukcesie (skądś przecież wzięło się powiedzenie, że każdy sukces ma wielu ojców). Dlatego, jeśli chcielibyście spróbować wdrożyć spójną strategię PR do swojej firmy, to warto powierzyć to specjalistom. Zapraszamy! Spójrzcie, dla jakich marek pracowałyśmy do tej pory – http://www.wordsmith.pl/klienci. Kto wie, może to będzie początek pięknej (i efektywnej!) przyjaźni, która potrwa dłużej niż 365 dni?

Porozmawiaj z nami